Data naznačují, že Starfield: Shattered Space nedosahuje očekávání

Dal jsem tomu čas, ale teď to musím říct. Kromě nízkých hodnocení kritiků (57 na Metascore) a publika (5,6) celková hráčská data pro rozšíření Shattered Space ke Starfieldu… nenaznačují, že by šlo o hit.

- REKLAMA -

I v trochu zvláštní éře Game Passu, kde je těžké definovat, co je „úspěch“, zde je to, co víme:

K dnešnímu dni dosáhlo Shattered Space na Steamu vrcholu 21 792 hráčů v den vydání, což je jen o asi 6 000 více než při předchozím víkendovém předběžném přístupu. A to ve srovnání s vrcholem 330 723 hráčů při původním vydání před více než rokem.


Na celkovém seznamu Nejhrajnějších her na Xboxu je na 26. místě, což není výrazná změna oproti obvyklému stavu, a ani po téměř týdenním čekání na aktualizaci seznamu se to nezdá, že by se měnilo.
Starfield je 7. nejhranější hra na konzolovém Game Passu a 5. na PC Game Passu, těsně za Solitaire Collection. Mnoho hráčů na Game Passu již zakoupilo balíček s rozšířením před rokem při vydání.
Starfield se na Steamu téměř srovnává s 4, devět let starou hrou, i když toto rozšíření vyšlo minulý týden.


Microsoft se chlubil, že Starfield měl největší počet hráčů při vydání v historii Bethesdy, s tím zjevným dodatkem, že to bylo díky „zdarma“ na Game Passu. Ale nyní, pokud použijeme Shattered Space jako dlouhodobý ukazatel zdraví hry nebo pokračujícího zájmu o její obsah, tato hráčská data nevypadají dobře. Je naprosto pravda, že Starfield není „živou“ hrou, ale při vydání rozšíření byste očekávali mnohem větší posun. Například když vydal své rozšíření Phantom Liberty, hra explodovala z 32 000 nočních hráčů na 260 000. Nic ani vzdáleně podobného se zde neděje.

zdroj: SteamDB


Dříve jsem spekuloval o tom, jak výkon Shattered Space může ovlivnit budoucí investice Bethesdy do této série, zejména pokud se někdy znovu objeví velké rozšíření. V normální době možná, ale Microsoft tlačí na Bethesdu, aby dokončila Elder Scrolls 6 a začala s , a já si nemyslím, že toto je nějaký „dlouhý příběh vykoupení“. Možná je čas jednoduše přejít dál.

Nevylučuji, že Microsoft přijde s nějakými daty, která by to dokázala prezentovat pozitivně, ale já zde nevidím nic, co by naznačovalo, že Shattered Space dosahuje čísel, jaká by měla, což by odráželo, jak špatně je přijímáno celkově. Toto je prostě neúspěch.

- REKLAMA -