Jedna věc, na kterou se opravdu těšíme u hry Throne and Liberty, korejského MMO, které Amazon pomáhá přinést na západ (podobně jako s Lost Ark), jsou jeho obléhání hradů. Jak bylo ukázáno v oznámení o spolupráci Amazonu s touto hrou, obléhání postaví proti sobě „tisíce“ hráčů v bitvě, která spíše připomíná něco z Mount & Blade než klasické MMO.
Bohužel, na Summer Game Festu, kde jsme si nedávno zahráli Throne and Liberty v průvodcovaném PvE dungeon runu, nebylo místo pro tisíce hráčů. Museli jsme se tedy spolehnout na vývojáře a promluvili jsme s vedoucím franšízy, Mervem Lee Kwaiem, který byl velmi nadšený jak z obléhání samotného, tak z technologie, která je umožňuje.
Obléhání hradu staví „tisíce“ hráčů proti sobě ve snaze buď udržet, nebo dobýt hrad. Různé gildy se mohou spojit, aby hrad oblehly, zatímco hráči uvnitř se budou snažit je odrazit. Pevná struktura uvidí hráče snažící se prorazit vnější zdi, přičemž někteří se dokonce přemění na obléhací stroje podobné golemům, aby tak učinili, než se dostanou do trůnního sálu. Pokud se tam dostanou, získají hrad a vyhrají obléhání.
Kwai říká, že technologie, která pochází od původního korejského vývojáře NCSoft, je „velmi dobře zpracovaná“. Amazon se snaží především vyvážit herní zážitek pro hráče, ale podle Kwaie to vše usnadňují úspěšné technické a beta testy – něco, co by mohlo být klíčové, jak se Amazon blíží k otevřené betě Throne and Liberty.
Koncept tolika hráčů, kteří fungují ve stejném prostoru současně, se zdá být téměř nemožné pochopit, ale Kwai říká, že testovací data naznačují, že nejenže obléhání hradů v Throne and Liberty fungují, ale fungují velmi dobře: „Je to otázka hrdosti. Vidět tolik lidí ve stejném prostředí, běžících na 60 snímcích za sekundu, je prostě úžasné. A nejen to, ale i cross-platform aspekt je úžasný. Mluvíme o tisících hráčů na konzolové obrazovce, kteří se účastní obléhání na PlayStation 5, Xboxu a PC, všichni hráči spolu propletení a všichni mají tento zážitek. Myslím, že to opravdu posouvá věc na další úroveň.“
Prozatím jsme se museli spokojit s PvE, a to, co jsme viděli, naznačuje, že Throne and Liberty je schopné MMO s solidním výběrem nepřátel a potenciálními build cestami pro jejich zvládnutí, stejně jako zajímavými mechanickými nápady kolem jeho větších nepřátel. Jsme také docela nadšení z jeho transformujících se technik pohybu – vstoupíte do vody a změníte se na vydru, vyskočíte do vzduchu a stanete se orlem, a to nemluvě o té golemí formě. Je obtížné získat skutečný pocit z dlouhodobého, často velmi sociálního zážitku, na kterém jsou MMO postaveny, v krátkém demu, ale pokud to, co jsme viděli, skutečně přejde do těch masivních obléhání hradů, Throne and Liberty by mohla být opravdu zábavná.