Americké vývojářské studio 343 Industries, které stojí za sci-fi akcí Halo Infinite, nedávno oznámilo, že hra se dočká dlouho očekávané aktualizace, která přidá podporu pohledu ze třetí osoby. Tento nový herní prvek má být prozatím dostupný v režimu PvE Firefight, ale vývojáři nevylučují, že v budoucnu bude implementován i do dalších částí hry, včetně PvP režimů a kreativního módu Forge. Tento krok by mohl oživit zájem hráčů o titul, který měl ambiciózní začátky, ale postupem času se potýkal s poklesem popularity.
Halo Infinite, vydané v prosinci 2021, mělo být jedním z hlavních pilířů při oslavách 20. výročí série Halo, která je jednou z nejvýznamnějších a nejúspěšnějších franšíz společnosti Microsoft. Vývoj hry byl však poznamenán různými problémy a odklady. Původně mělo Halo Infinite vyjít už v roce 2020 jako titul doprovázející uvedení konzole Xbox Series X/S, ale reakce na první ukázky z hraní byly spíše negativní. Kritika se zaměřovala na grafiku a celkovou technickou úroveň hry, což vedlo k rozhodnutí vývojářů odložit vydání a pracovat na vylepšení. Tento odklad byl sice bolestivý, ale přinesl kýžený efekt v podobě lépe vypadajícího a lépe optimalizovaného zážitku, což ocenili nejen fanoušci, ale i kritici.
Když hra nakonec vyšla, nabídla dva hlavní komponenty: příběhovou kampaň a multiplayerovou část. Příběhová kampaň přinesla nový, otevřenější styl hratelnosti, kde hráči mohli svobodně prozkoumávat prostředí Zeta Halo a plnit různé mise. Tento přístup byl pozitivně přijat, protože přinášel svěží vítr do série, která se v minulosti opírala o více lineární příběhovou strukturu. Multiplayerová část hry byla pak zpřístupněna jako free-to-play, což mělo za cíl přilákat co nejvíce hráčů a konkurovat dalším populárním online střílečkám.
Halo Infinite se však po vydání nevyhnulo kritice kvůli nedostatečnému obsahu a pomalému tempu vydávání nových aktualizací. Fanoušci dlouho čekali na oblíbené režimy, jako je kooperační kampaň nebo Forge, což vedlo ke zklamání a poklesu aktivních hráčů. Přestože studio 343 Industries postupně přidávalo nové funkce a vylepšení, komunita se cítila nedostatečně podporovaná. Přidání pohledu ze třetí osoby by mohlo být dalším krokem k tomu, jak přitáhnout zpět hráče, kteří od hry odpadli, nebo přilákat nové, kteří preferují právě tento typ pohledu.
Tento nový herní prvek byl oznámen během Halo World Championship 2024, což naznačuje, že 343 Industries chce ukázat, že stále pracuje na tom, aby hra byla co nejvíce přístupná a zábavná pro co nejširší publikum. Pohled ze třetí osoby byl v Halo Infinite žádaný už delší dobu, a jeho přidání může výrazně ovlivnit, jak hráči vnímají dynamiku boje a průzkumu ve hře. Tato změna navíc umožní nové taktiky a jiný pohled na herní akci, což může přinést osvěžující změnu pro ty, kdo už strávili ve hře mnoho hodin.
Halo Infinite je stále dostupné na platformách PC, Xbox One a Xbox Series X/S, přičemž jeho multiplayerová část je k dispozici zcela zdarma a hra je také součástí předplatitelské služby Xbox Game Pass. S blížící se listopadovou aktualizací se očekává, že zájem o hru by mohl opět vzrůst, zejména pokud se nový pohled ukáže jako úspěšný a bude přijat hráčskou komunitou. 343 Industries tak dává najevo, že stále věří v potenciál Halo Infinite a chce své fanoušky nadále překvapovat a přinášet jim nový obsah.