Když se Diablo 4 objevilo na trhu, jeho přijetí bylo ve srovnání s kontroverzním uvedením jeho předchůdce poměrně příznivé. Blizzard odvedl skvělou práci při budování stabilní základny, kterou od vydání neustále rozvíjí. První expanze, Vessel of Hatred, tak přichází s mnohem menším tlakem na zásadní proměny, ale i přesto přináší celou řadu vzrušujících změn. Diablo 4 nepotřebuje zásah v podobě přestavby, ale přesně tak to působí s novým obsahem, který expanze přidává. To znamená, že pokud Vessel of Hatred nevlastníte, nemůsíte se obávat, že byste přišli o některé z nejzajímavějších změn, které s ní přicházejí, ale bez tohoto přídavku byste rozhodně přišli o nejdynamili o nejdynami\u010tější třídu hry, kterou Vessel of Hatred přináší.
Pro ty, kteří od Diablo 4 už nějakou dobu odpočívají, je tu dobrá zpráva: Vessel of Hatred není expanzí pouze pro ty, kteří zůstali zapojeni do likvidace démonů od vydání hry. Pokud chcete skočit rovnou do kampaně expanze, hra vám dává možnost vytvořit si novou postavu a rovnou začít, pokud jste dokončili alespoň prolog základní hry. Aktualizace, které od vydání Diablo 4 proběhly, spolu se změnami, které přináší rozsáhlá aktualizace spojená s expanzí, umožňují rychlejší postupu na konci kampaně expanze. Významné změny obtížnosti pak odstraňují zdlouhavé grindování, protože si můžete vybrat svou preferovanou obtížnost, a všechny oblasti i nepřátelé se budou automaticky přizpůsobovat vaší úrovni. Tyto změny, spolu s jemnějšími úpravy v oblasti poškození, zdraví a zdrojů, a sníženým limitem maximální úvrovně, dělají z Diablo 4 opět svěží zážitek, obzvláště pokud jste v posledním roce s hrou nebyli v kontaktu.
Příběh Vessel of Hatred navazuje na události Diablo 4, konkrétně po porážce Lilith a uvěznění jejího otce Mephista. Neyrelle, jedna z vašich hlavních společníků, je nyní tou, která Mephista nese s sebou, a podléhá jeho psychickým mučením, zatímco hledá vhodné vězení v nové oblasti Nahantu. Mezitím se Katedrála světla potýká s vnitřní krizí, jelikož se její nový vůdce rozhoduje spíše pro trest než vykoupení. Tato situace vytváří dvojí hrozbu – Katedrála pronásledovaná Neyrelle, aby na ni svalila vinu za své selhání, a narůštající se síla Prvotního Zla, které Neyrelle s sebou nese. Přesto hlavní protivníci Vessel of Hatred hrají v průběhu kampaně spíše vedlejší roli, zatímco se více pozornosti věnuje nové třídě – Spiritborn.
Spiritborn jsou schopni propojit se s duchy zvířat, která ztělesňují různé herní styly. Orel, jaguár, gorila a stonožka tvoří sílu, kterou Spiritborn využívají během boje. Například Orel je zaměřen na bleskové útoky, které se dobře kombinují s efektem zranitelnosti, zatímco Stonožka umožňuje rychle rozšiřovat jed mezi skupinami nepřátel a poté je zasáhnout spojitými útoky. Spiritborn se vyznačuje obrovskou variabilitou v tom, jak může kombinovat různé schopnosti a vytvářet unikátní sestavy, což přináší hloubku, kterou ostatní třídy ve hře zatím neměly.
Navzdory tomu, že příběh Vessel of Hatred se snaží rozvíjet konflikt, absence Lilith je cítit. Mnoho částí kampaně působí spíše jako zrychlený kurz o nové třídě, což trochu úzkoduje celkovému ději. Více času se věnuje budování nové mytologie kolem Spiritborn, přičemž klíčové postavy a jejich příběh jsou svázány s minulými událostmi, což má dát aktuálnímu konfliktu váhu. Bohužel to přináší i neuspokojivý konec, který závisí na překvapivém zvratu, jenž působí poněkud nezaslouženě, a tak spíše nastavuje scénu pro budoucí konflikt, který se teprve bude plnohodnotně rozvíjet.
Naštěstí hrát za Spiritborn rozhodně není zklamáním. Tato nová třída kombinuje rychlý a plynulý boj na blízko s afinitami čtyř různyých zvířecích duchů: Orla, Jaguaára, Gorily a Stonožky. Tyto affinity se promítají do rozdílných herních stylů, a kombinace jejich schopností nabízí obrovskou flexibilitu, která dělá z Spiritborn nejdynamičtější třídu ve hře. Původně mě bavilo využívat schopnosti Stonožky, obzvláště ty, které proměnily jed v infekci, která se rozšiřovala mezi nepřáteli. Tento styl mi připomněl můj raný styl hraní za Nekromanta v Diablo 4, kdy bylo klíčem ovládnout dav.
Nakonec jsem svého Spiritborna přepracoval na sestavu, která zcela vynechává schopnosti Stonožky a místo toho kombinuje schopnosti Orla, Jaguaára a Gorily. Každý z nich přinesl klíčový prvek pro mou sestavu: Orel nabízel devastující útoky z pír, které tvořily základ poškození, Jaguaár poskytoval bonusy k rychlosti útoku a Gorila přidávala obranné schopnosti, díky kterým jsem zůstal naživu a bez debuffů. V kombinaci s dovedností na vyhýbání, která někdy působila jako nejsilnější útok, jsem se proměnil v rychlého Spiritborna, který dokázal okamžitě rozprášit velké skupiny nepřátel a udržel se i v rozmanitých a zábavných soubojích s bossy expanze. Přesto však mám pocit, že je to teprve začátek toho, co třída Spiritborn dokáže, a už se těším, až vyzkouším další variace, které využívají specifické vybavení, které může znovu udělat i z obyčejných útoků útoky efektivní.
Vessel of Hatred těží také z mnoha změn, které Blizzard přidal zdarma pro všechny hráče Diablo 4. To zahrnuje nové nastavení obtížnosti, které nahrazuje původní světové úrovně a vyrovnává postup skrze celou hru tak, aby odstranil některé frustrující překážky, a zrychluje tempo levelování na uspokojivější úvozovky. Exkluzivním přídavkem v expanzi je však zavedení žoldáků, kteří se k vám připojí v boji a přinášejí do hry další vrstvu strategie. Každý žoldák má specifické schopnosti, které doplňují vaše vlastní a pokud hrajete sami, můžete si vybrat žoldáka jako parťáka, který se k vám připojí.
Kromě Spiritborn a nového regionu Nahantu, který je velikostně srovnatelný s jednotlivými regiony ze základní hry, přináší Vessel of Hatred dvě nové možnosti, jak rychle vyškolit svou postavu a zapojit se do nových zážitků založených na průchodu dungeony. První je Kurastské podzemní město, které se podobá Nephalem Riftům z expanze Reaper of Souls ve třetím dílu. Každá návštěva podzemního města je náhodně generovaným skirmishem, při kterém musíte vyčistit tři podlaží před tím, než se postavíte bossovi. Výrazným prvkem těchto běhů je časový limit, který dodává těchto misí na intenzitě a nutí vás pečlivě zvažovat, které nepřátele zabít a jak rychle jednat. Druhou novinkou je Temná Citadela, raidový obsah, který nabízí těžké výzvy, které můžete opakovat týdně. Je dostupný pouze tehdy, když odemknete úroveň Torment I a vyžaduje 2-4 hráče, kteří musí spolupracovat, aby pokročili. Bossové na konci každého křídla Citadely jsou multi-stage souboje, které prověří vaše chápání vlastní stavby postavy a synergii s týmem.
Vessel of Hatred funguje skvěle jako bod návratu pro hráče, kteří se od Diablo 4 odklonili, ale nyní hledají důvod vrátit se zpět k tomu, co hra nabízí. Nová třída Spiritborn je nesmírně zábavná na ovládání a nabízí hloubku, která převyšuje všechny předchozí třídy. Kurastské podzemní město a Temná Citadela jsou přesvědčivými přídavky ke stávajícímu obsahu a pomáhají posunout celou hru na novou úroveň. Přestože příběh expanze nemusí plně přesvědčit a působí spíše jako přechodová kapitola, která nastavuje děj pro budoucnost, nové herní prvky a inovace dělají z Vessel of Hatred expanzi, která určitě stojí za pozornost.