Game Directorka hry Dragon Age: The Veilguardy Corinne Busche uvedla, že umožnění hraní offline bylo „velmi častým požadavkem“ fanoušků.
Jako někdo, kdo má občas nespolehlivé internetové připojení, mě velmi těší, že BioWare u nadcházejícího Dragon Age: The Veilguard nebude vyžadovat internetové připojení ani žádné mikrotransakce.
Předchozí hra Dragon Age, Inquisition, využívala webovou stránku Dragon Age Keep, kde si hráči mohli nakonfigurovat stav světa podle svých předchozích rozhodnutí ve hrách. V nedávném rozhovoru pro IGN Busche řekla, že The Veilguard nebude používat Dragon Age Keep, ale místo toho nabídne zabudovaný systém, který hráčům připomene dosavadní děj a umožní jim opětovně učinit klíčová rozhodnutí z předchozích her přímo v editoru postav Veilguard.
Částečně je to z praktických důvodů – přece jenom už uběhlo deset let – ale během živé Q&A seance na BioWare Discord serveru dnes Busche uvedla, že to také znamená, že hra nebude závislá na externím připojení.

„Je pro nás velmi důležité, aby [systém] byl zabudovaný do klienta,“ řekla Busche. „Můžete tuto hru hrát zcela offline. Bez připojení, bez nutnosti propojovat s EA účty. To byl opravdu velký požadavek.“
Busche se k tomuto bodu vrátila později v rozhovoru, když řekla, že BioWare se „100% soustředí na to, aby tato hra byla co nejkompletnější.“
„Chci to zdůraznit. Nebudou žádné mikrotransakce, žádné battle passy. Nemusíte se připojovat online. Naším cílem je vytvořit co nejkompletnější hru pro jednoho hráče.“
Reakce na to, co jsme viděli z Dragon Age: The Veilguard, byly smíšené, ale toto implicitní uznání, že ne všechno musí být nekonečná živá služba, je povzbuzující. Internet je dnes sice všudypřítomný, ale požadavky na připojení nechávají hry a jejich hráče na milost a nemilost technickým problémům a ukončení služeb, nemluvě o tom, když chcete vyrazit na cesty s novým Steam Deckem.

A možná jsem staromódní (nebo jen divný), ale je to také otázka principu: nedávno jsem začal hrát Ghost Recon Breakpoint a je to skvělé (ano, je to pravda, Breakpoint už není špatný a plně uznávám Ubisoft za to, že u něj zůstali a přetvořili ho v opravdu dobrou střílečku), ale štve mě, že i když chci hrát sám, musím být připojen k vzdáleným serverům.
Nechci do toho vkládat příliš mnoho, ale dovolím si trošku optimismu a přemýšlím, jestli to není znak toho, že si herní společnosti uvědomují, že online požadavky pro hry, které je nepotřebují, jsou zbytečné: V květnu Ubisoft – tvůrci Ghost Recon Breakpoint – zdůraznil, že nadcházející Assassin’s Creed Shadows nebude po instalaci vyžadovat internetové připojení: „Budete moci hrát celou cestu offline a prozkoumávat Japonsko bez jakéhokoli připojení.“