Halo Studios: Nová kapitola legendární série s přechodem na Unreal Engine 5

přejmenovává na

Trochu nečekaně, během noci z neděle na pondělí, Microsoft oznámil přejmenování svého studia 343 Industries. Tento tým, který vznikl s cílem pokračovat ve vývoji legendární série po odchodu původních tvůrců z , operoval pod názvem inspirovaným postavou 343 Guilty Spark celých 17 let. Ale s tím je nyní konec – od 7. října tohoto roku se vývojáři přejmenovávají na Halo Studios. Změna se však netýká jen názvu, další zásadní novinkou je přechod na 5, na kterém už podle ředitele studia Pierra Hintzeho vzniká několik nových titulů ze série Halo.

Oznámení změn a třetí kapitola Halo

Microsoft oznámil tyto významné změny nikoliv pomocí speciálního streamu, ale prostřednictvím videa a podrobné zprávy na webu Wire. Pierre Hintze v této zprávě rozdělil historii Halo do tří kapitol – éru pod Bungie, éru pod 343 Industries a nyní přichází třetí kapitola, která přináší nový přístup k vývoji. „Jsme přesvědčeni, že zvyky hráčů se změnily, zejména jejich očekávání, jak rychle dostanou nový obsah,“ vysvětlil Hintze důvody pro přechod na Unreal Engine 5. Tento krok eliminuje nutnost neustále vylepšovat vlastní technologii, což často oddalovalo vydání her.

- REKLAMA -

Přechod na Unreal Engine 5

Art director Chris Matthews také podotkl, že některé části původního enginu Slipspace byly staré téměř 25 let, což vývojářům znemožňovalo plně se soustředit na samotný vývoj hry. Přechod na Unreal Engine 5 umožní pracovat paralelně na několika hrách současně, což je další významná změna ve fungování studia. „Jedním z našich hlavních cílů je růst a rozšíření našeho světa, aby s ním hráči mohli být více ve spojení a mohli zažít více obsahu,“ uvedl Matthews. Dodal, že Unreal Engine 5 usnadňuje zapojení nových členů týmu, protože odpadá potřeba učit se specifika starého enginu.

Projekt Foundry jako inkubátor nápadů

Aby vývojáři urychlili přechod na novou technologii, pracují už nějakou dobu na projektu Foundry. Tento projekt není jednorázové technologické demo, ale spíše inkubátor nápadů a příležitostí, který se může rozvíjet podle potřeby. Foundry už obsahuje tři odlišné biomy – lokaci připomínající severozápad USA jako v původním Halo, ledovou oblast Coldlands a mimozemskou mapu Blightlands. Matthews vysvětlil, že Foundry umožňuje zkoušet nové nápady a generovat koncepty, které mohou sloužit pro marketingové účely, dokud nedojde k odhalení nových projektů.

- REKLAMA -
zdroj: Youtube.com

Využití postav a zvýšení detailů

Ve Foundry je možné využívat také známé postavy, včetně ikonického Master Chiefa. Jeho vzhled se sice příliš nemění, ale vývojáři zvýšili úroveň detailů a vylepšili efekty u ikonických zbraní, jako je Energy Sword, který by měl nyní působit jako skutečná zbraň z energie. „Foundry je navrženo tak, aby v něm bylo možné dělat věci, které jsme ještě v žádné jiné hře na Unreal Enginu neviděli,“ říkají vývojáři. Podle nich má Halo opět stanovit nový grafický standard, podobně jako to bylo v dobách původního Xboxu.

- REKLAMA -

Trpělivost fanoušků a budoucí směřování

Hintze zároveň naznačil, že nové Halo tituly jsou teprve v rané fázi vývoje, a fanoušci by měli být trpěliví. „Jedna z věcí, od které se chci odklonit, je neustálé naznačování a odhalování. Měli bychom více pracovat a méně mluvit,“ uvedl. Vývojáři se nyní chtějí soustředit na to, aby hráčům přinesli ty nejlepší zážitky ze světa Halo. A ačkoliv je nová hra ještě daleko, Foundry naznačuje, že Halo Studios vstoupilo do nové kapitoly plné inovací a ambicí.

- REKLAMA -